torsdag 22 mars 2012

Vårkväll.

 Börjar dagen på tryckeriet
kollar färgåtergivningen på mina vykort , 
hamnar i småprat med Sven som varit i Thailand,
beställer nya flaggor till Öppen Atelje´ 
- och en arbetskilt med tusen fickor -
passerar tidningen, Mia är upptagen,
visas runt på Konstskolan,
hamnar i underläge i löneförhandling,
det borde finnas handicap...
 köper sammetsblå pense´er på  Linds

Precis som grannen dröjer jag mig kvar ute
 räfsar tills blåsor slår upp i handen,
knipsar sly och skott,
bär fram utemöbler,
pratar hundar med grannarna
som skaffat en pytteliten dunboll
Sen går jag in vårmarken
tjälen har släppt, jorden är svart och fuktig,
träskorna sjunker ner i mossan, min mossa,
mina fötter minns och själen rotar sig igen

rådjur och rabbisar har lämnat några få krokusar,
spillkråkan varnar högljutt
luften är mättad av dagens solljus och värme, 
över havet sveper sydliga vindar

och dagen försvinner sakta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar