lördag 10 mars 2012

Mycket Små Män med Makt

Dagar av själv-tvivel...

ensamhet? vårtrötthet? existentiell bakvikt?

eller fullt rationell ilska? 

hur de ljuger, maktmännen, med fem smutsiga fingrar,
eller snarare tio Blodiga fingrar
- jag pratar om vapenfabriken i Saudi förstås -

och i mikroperspektiv, mina fuskbyggare, som slirar och slingrar
 - utan att de obildade idioterna nånsin hört ordet,
så kan de alla härskarteknikerna by heart:
osynliggörande, förlöjligande, undanhållande av information, 
påförande av skuld och skam...

kallar mig "Strandskatan", besvarar mina mail med:
"det var vackra ord lilla gumman..",
allt emedan jag vägrar acceptera kondens på insidan av mina fönster -
(jag mäter upp yttemperaturen,
+5 grader på fönstret och +19 grader i rummet...)

klart man blir förbannad!

eller herr Galleristens "jag hör av mig"...

och allt liksom smyger sig på mitt självförtroende inom måleriet...

Så tack Z, för mailet idag: 
"du har i särklass mest besök på Öppna Ateljeers site, 2300 st hittills"
 
- precis vad jag behövde få höra idag,
- precis det som ger mig kraft att fortsätta i morgon,
i min ensamhet, trots vårtrötthet och
som den bästa kicken att - igen -

attackera livets slalombacke, hissnande i fall-linjen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar