tisdag 20 mars 2012

"Leve Solen och Oberoendet"



vårdagjämning - en dag av hopp och flyt!

åter på ön efter livgivande dagar i hufvudstaden,
barn och barnbarn och bubbelbad hos syster yster i skärgårn

tidig morgon, rullar in i bilbesiktningshallen,
blir direkt utfrågad hur länge jag bott på ön - 25 år, aha,
både bilen och jag blir godkända under trevligt småprat

får löneförhöjning trots att jag är uppsagd

göken ropar i öster

 blir tillfrågad om jag vill hålla kurser på folkuniversitetet

kommer in på kursen för Anders Wallin i Gerlesborg

 blir trea i VM - Visbymästerskapen i bridge

äntligen - en VVS-konsult bekräftar kondensproblemen
(maliade besiktningsmannen med kopia till min svåger,
som råkar ha samma namn som byggnadsnämndens ordförande,
det gjorde susen...)

påbörjar handledning för en student, eko-by utanför Suderbys

monterar "Närsholm i januari" till utställningen på Konstmuseet

säger nej till charmigaste kollegan,
inser att bekräftelsebehovet är min största fiende
- får en kram i a f, eller just därför

...letar upp en kennel som har valpar leveransklara i juni...

och.. och...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar