onsdag 4 januari 2012

Coelin och Ivory Black


Så ut åkte julgranen och in med bord, färger, papper....
uppvärmning med sliten moddlare och stort format - kul!

Tjat-stormen svajar och sliter i antennen - ingen TV, inget nät
soptunnorna ligger och gapar som stora fiskar längs vägarna
färjorna inställda - inga färska grönsaker i Mickes affär
gårdagens tidning kommer i morgon...

å andra sidan -
när jag ringer Destinationgotland för att boka båten, 
är det Linda som svarar - hej Anita -
när jag lämnar bilen på Holms Glas (ruta krossad på Ringvägen)
skjutsar de mig flera mil för att jag ska slippa vänta
när jag ska opereras söker ortopeden upp mig för att prata och visa
när det regnar slår lantbrevbäraren in min post i plast
när jag behöver en hantverkare kommer de samma kväll...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar