tisdag 22 januari 2013

Dagbok idag

Hemma igen,
i mitt liv
i nu.

Vernissagen fylldes av vänner från alla mina tidigare liv -
(det här avsnittet kan du hoppa över)
Ulla, Cattie, Lennart, Björn o Mikael från folkskolan i Södra Ängby,
Anita, Mats, Per, Annika från tonåren på Blidö,
Eva från Grövelsjön,
kusiner och systrar och favoritsystersonen,
Elisabeth och tjejerna från Brantan,
Arne o Agneta o ny bekantskap
o massor med nya o gamla gute-vänner
och alla som jag redan glömt,
tur ni finns i gästboken!

och några lägger in beställningar:
 ett rosa hus, "vårat hus" och en domherre 

Det är över, mitt stora projekt, så mycket ork det ändå tagit.

Nu är hämta Licka på dagis, 
stora hunden försöker krypa upp i mitt knä på kvällen -
pulsa i skogssnön i ett par timmar,
stanna till vid Everts lilla snickarbod,
öppnar dörren och där står han i värmen
och bygger vaggor o bilar till sina barnbarn,
vill gärna visa, skrattar och spelar dansbandsmusik på CD:n -
påminner mig om Alf Pröysens SnickarAndersson

 

Sen möter jag Karlssons efterträdare, 
han lovar snygga till i området,
tack för det!

kör in till stan i strålande vintersol,
hittar målargruppen jag ska vara med i,
vänliga människor tar emot mig i kvarterslokalen i Gråbo

ringer B och det blir ytterligare en promenad i stan,
Licka får träna på civiliserad gång...
och får öronhåren trimmade...vilda protester


På fredag blir det bridge igen, 
på söndag vandring längs Eksta-kusten

Så rik jag är och så svårt jag har att fatta det, 
att känna tacksamhet och glädje. Skärpning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar