söndag 20 maj 2012

ett slut är en början är ett slut är en...



Så var det över, fyra dagar öppen atelje´, 
ett par hundra människor har tittat in, tittat runt, 
köpt bilder och vykort, ätit paj och fikat,
beundrat utsikten och vädret,
pratat och berättat och frågat,
nya möten, gemensamma upplevelser,
vad stannar kvar?

M med de vackra ögonen som såg tillbaka på sitt liv med glädje
och inspirerat sina söner till att bryta mönster, släktmönster

De 3 Posche-bilarna som stod på rad och prydde min lilla grusväg ett tag, 
blänkande bjärta lacker, snabba beslut - den tar vi - 

Frågor om kurserna, blygt eller frimodigt, det skulle vara så roligt...

Den helt galna fredagen, fullt med folk, plötsligt ville alla köpa, 
slog in med ena handen och hälsade välkommen med andra

Svenska Spels buss med åtta glada ledamöter, 
grundlig omröstning, vad ska vi köpa...

T som kom regelbundet och åt upp pajerna

Den lilla bofinken som susade in över huvudet på mig
och landade mitt i pajen, helt chockad (hon klarade sig)

och så brandlarmet...hade satt på plattan för att hinna få i mig lite mat, nya besökare dök upp, sprang ner till atelje´n och hade trevligt en lång stund...
tills jag hörde larm på avstånd...hela nya huset fullt av rök, stekpannan förstörd förstås, men ingen brand, tack och lov! 
Sånt som min mamma kunde göra, glömma plattan..och nu är det jag....

och så de tre som i stället satte sig på 
bänken och såg ut över havet -
ett konstverk om något!

Tack alla och välkomna åter!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar